Orthodox Cross
St. John the Baptist Ukrainian Orthodox Church, Portland, Oregon
Про Віру і Церкву
Українська Православна Церква св. Івана Хрестителя, Портланд, Орегон

Про суботу

"Знаменитим у них буде той день,
 в котрий Я прославлю Себе". (Єз. 39:13)

     Адвентисти вчать, що книги Свящ. Писання Старого Заповіту містять в собі "заповіді Господні" і "Закон Мойсея"; закон Мойсея з пришестям Спасителя скасований, а десяти заповідей Божих, які було дано на Синаї, необхідно дотримуватись, бо про них Спаситель сказав: "Хто порушить одну з заповідей цих найменших і навчить так людей, той найменшим буде в Царстві Небесному" (Мф. 5:19). Виходить, кажуть сектанти, — потрібно святкувати і суботу, про яку говориться в четвертій заповіді. При цьому вони додають, що ще в раю було заповідано святкувати суботу.
     Але таке вчення сектантів цілком безпідставне. Перш за все, а раю Господь не давав ніякої заповіді про суботу. В Біблії говориться тільки, що Бог "спочив в день сьомий від діл Своїх" (Бут. 2:2).  З Біблії відомо, що святкування суботи встановлено декілька століть пізніше після створення світу. Коли ізраїльтяни після виходу з Єгипту знаходились в пустині Сін (Вих. 16:23, 29-30), тоді вперше "спочив народ в сьомий день" (Вих. 16:30).
     Мойсей ясно вказував причину святкування суботи: "пам'ятай, що ти був рабом в єгипетському краї, і вивів тебе Господь, Бог твій, сильною рукою та високим раменом, тому наказав тобі Господь, Бог твій, святкувати суботній день" (Второзаконня 5:15).
     Ми — не древній Ізраїль і з Єгипту не виходили, а значить, субота не для нас. Сектанти забувають, що християни є новим Ізраїлем, і подібно до того, як древній Ізраїль було визволено Господом від єгипетського рабства, так само і новий Ізраїль визволено Спасителем від рабства диявола. Древній Ізраїль в пам'ять визволення з Єгипту святкував суботу, а ми в пам'ять того, що Христос переміг диявола і Своїм воскресенням визволив нас від полону смерті, — святкуємо неділю (на ц.-словянській мові "воскресеніє").
     Поділ суботниками Божественного Одкровення на "Закон Мойсея" і "заповіді Господні" не має ніякої підстави. У євреїв був тільки один закон; це — закон Божий. Мойсей нічого не творив від себе, а тільки те, що велів йому Господь. Тому книга старозавітнього Закону називається "книгою Закону Божого" (Неєм. 8:18); якщо вона і називалась книгою Закону Мойсея (Неєм. 8:1), то це тому, що Мойсей був посередником між Богом і єврейським народом. Сам Господь підтвердив це словами: "Я заповідав їм увесь Закон, і устави, і постанови, дані через Мойсея" (2 Цар. 33:8).
     Погляньмо тепер, чи адвентисти слушно доказують, що Спаситель повелів виконувати тільки десять заповідей Божих. Один законник, спокушаючи Господа, запитав, яка найбільша заповідь в Законі. У Своїй відповіді Господь назвав не суботу, за святкування якої адвентисти сподіваються отримати особливу нагороду; не назвав Спаситель і жодної іншої заповіді з десятислов'я, а сказав: "Возлюби Господа Бога..." (Втор. 6:5): це перша і найбільша заповідь; друга ж подібна до неї: "Возлюби ближнього свого, як самого себе" (Лев. 19:18), "на цих двох заповідях, — додав Спаситель, — увесь закон і пророки" (Мф. 22:35-40).
     Неодноразово Сам Господь Ісус Христос вчив, що святкування суботи не повинне бути перешкодою для виконання більшої заповіді про любов до ближніх, навіть, якщо це останнє вимагає порушення суботнього спокою.


(далі буде)

Home